ATRIBUŢIILE DIRECŢIEI JUDEȚENE PENTRU EVIDENŢA
PERSOANELOR HUNEDOARA
Direcţia are următoarele atribuţii principale:
organizează îndrumarea şi controlul metodologic al activităţii de stare civilă realizate de ofiţerii de stare civilă din cadrul S.P.C.L.E.P., precum şi de ofiţerii de stare civilă din cadrul primăriilor unităţilor administrativ-teritoriale în care nu funcţionează S.P.C.L.E.P;
ţine evidenţa şi arhivează registrele de stare civilă – exemplarul II, depuse de către S.P.C.L.E.P. sau, după caz, de primăriile competente care au în păstrare exemplarul I, şi care au fost întocmite până la operaţionalizarea S.I.I.E.A.S.C;
actualizează, utilizează şi valorifică Registrul Naţional de Evidenta a Persoanelor;
aprovizionează serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor cu imprimatele necesare activităţii de evidenţă a persoanelor şi stare civilă distribuite de Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor;
primește și soluționează cererile privind eliberarea certificatelor de stare civilă / extraselor multilingve (în situațiile prevăzute la art. 10 alin. 6 din L nr. 119/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
asigură emiterea actelor de identitate;
monitorizează şi controlează modul de respectare a prevederilor legale in domeniul asigurarii protectiei datelor referitoare la persoană:
gestionează resursele materiale şi de dotare necesare activităţii proprii.